banner

Selaras dengan perubahan dalam sistem pendidikan maupun transformasi dalam kurikulum pendidikan, pendidikan untuk golongan OKU perlu selari dengan golongan anak-anak di arus perdana. Sistem pendidikan khas di Malaysia seharusnya tidak lagi berada di takuk lama. Kalau selama ini anak-anak OKU berada di tahap kelas ketiga disebabkan oleh ketidakmampuan mereka menguasai akademik, stigma ini pahan ini perlu dilaksanakan secara menyeluruh. Kalau OKU pekak gagal dalam akademik disebabkan ketidakmampuan menguasai bahasa, mesti difikirkan cara untuk mengatasinya. Kerajaan telah berbelanja jutaan ringgit bagi membiayai keperluan pemerolehan bahasa untuk anak OKU pekak. Guru-guru telah dihantar untuk menjalani latihan kemahiran pakar audiologi dan jurupulih pertuturan. Pusat-pusat perkhidmatan pendidikan khas yang lengkap dengan peralatan telah dibina; perjawatan guru pertuturan juga telah diwujudkan dan elaun insentif telahpun diberi kepada guru yang mengajar OKU. Tapi majoriti anak-anak OKU pekak masih lagi di tahap lama, tiada bahasa. Namun begitu ada juga terdapat guru-guru yang benar-benar berusaha memanfaatkan bayaran insentif RM250.00 dengan mendidik anak-anak OKU pekak sehingga berjaya ke peringkat IPTA,

Thursday 20 December 2012

Ciri-Ciri dan Kegunaan Kayu Tempatan Untuk Perabot


Boleh dikatakan semua kayu di negara ini sesuai untuk digunakan membuat perabot. Tetapi ianya bergantung kepada sturktur kayu tersebut. click here

Night rider bar

No comments:

Post a Comment